Voksendåb

Er du voksen og vil du gerne døbes?

Hvis du af en eller anden grund ikke blev døbt som barn, er det muligt for dig at blive døbt som voksen. Når du bliver døbt, bliver du medlem af folkekirken.
Hvis du bor i sognet får du også mulighed for at stille op til menighedsrådet og ad den vej være med til at bestemme i din lokale kirke.

Der kan være mange grunde til, at man som voksen ønsker at blive døbt og der er stor forskel på, hvilket kendskab man i forvejen har til kristendom. Derfor aftaler præsten og den voksne karakteren af en forberedende dåbsundervisning ud fra individuelle ønsker og forudsætninger.

Du synes måske det vil være pinligt at blive døbt ved en ganske almindelig gudstjeneste foran en hel masse mennesker. Men bare rolig - det kan sagtens lade sig gøre at blive døbt ved en hel enkel ceremoni, hvor der f.eks. kun er kirkens medarbejdere tilstede.

Drop in dåb

Lørdag d. 28.08.21 mellem kl. 10-15 kan du blive døbt ved livets fest.

Læs mere om livets fest her og tilmeld dig.

Vælg hvilken præst du vil tage kontakt til her

Du kan læse mere om voksen dåb på folkekirkens hjemmeside.