Barnedåb

Sådan får du en barnedåb du aldrig glemmer

Find ud af hvilken dag der passer dig og din familie bedst

• Ved søndagsgudstjenesten kl. 10.30, er der gjort meget ud af musikken. Her er oftest kun én dåb, og her fejrer du dåben sammen med de andre, der kommer til gudstjenesten. Hvis du ønsker at leje et festlokale til festen efter dåben, kan du leje den gratis om søndagen (dvs. du får de 2000 kr. du har betalt i depositum retur).

• Det er muligt at få dit barn døbt visse lørdage i måneden. En lørdagsdåb, er typisk en gudstjeneste for dig og dine gæster. Præsten holder en kort tale inden dåbsritualet.

Samtale med præsten

Før dåbsdagen kontakter præsten dig, så I kan snakke om dåben og gennemgå dåbens forløb. Fadderne er meget velkomne til at deltage i denne samtale. De kommer nemlig til at spille en stor rolle under dåben.

Vælg musik

Du får mulighed for at vælge en særlig sang eller en populær melodi, du er glad for. Ud over et musikønske, vælger du sammen med præsten 3 sange eller salmer til dåben.

Faddere

Når dit barn skal døbes, skal du vælge mindst to og højest fem personer, som skal være faddere. Faddere kan være familiemedlemmer eller venner.

De fleste oplever det som en stor ære og tillidserklæring at blive bedt om at stå fadder. Det mest almindelige er at vælge faddere, som du har tillid til, og som vil være en del af barnets liv i mange år.

Som fadder skal man:

være døbt med den kristne dåb i folkekirken eller en anden kristen kirke.
være konfirmeret eller nået konfirmationsalderen
Du skal give kirkekontoret oplysninger om faddernes navne og adresser.

Jeg vil gerne have mit barn døbt

Udfyld formularen eller spring videre til: sådan bestiller du barnedåb .

Jeg mangler en dåbskjole

Kirken vil gerne låne dig en dåbskjole.
Når du bestiller dåben, kan du i bemærkningsfeltet skrive at du gerne vil låne en dåbskjole.

Jeg mangler et festlokale

Kirken har et festlokale du kan leje. Du kan læse mere om leje af festlokale her.